Veel gestelde vragen

Heeft uw een vraag over de werking van de website of bent u op zoek naar informatie dan kunt u hier terecht.

Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u antwoorden op enkele veelgestelde vragen. Staat uw vraag hier niet tussen dan kunt u hier uw vraag stellen. Klik hier indien je in contact wilt komen met de website beheerder. 

 


Diensten

  • Ga op de homepage naar de agenda (onder ACTUEEL) in de menu-balk. Zoek in de agenda de dienst waarvoor je wilt reserveren. Open de dienst en bekijk de details. Als de reservering al is opengesteld op de dienst, dan vind je in de details van de dienst een tabel met mogelijkheden om plaatsen te reserveren.

    Kies de locatie en selecteer het aantal plaatsen wat je wilt reserveren.

    Tip: Als je login gegevens hebt, log dan eerst in. Daarmee gaat het reserveren een stuk eenvoudiger.

    Meer lezen? Bekijk de handleiding.

     

Lidmaatschap

  • Voor het aanvragen van lidmaatschap van Menorah heb je een persoonlijke login nodig voor het besloten gedeelte van de website. Dit besloten gedeelte heet "Mijn Gemeente"

    Heb je u nog geen persoonlijke login,  dan kan je deze aanvragen via de website. Ga daarvoor naar de homepage en klik daar in het menu op "". Op het inlogscherm zie je de uitnodiging om je te verbinden met Menorah. Je ontvangt dan op korte termijn je persoonlijke login.

    Heb je al een persoonlijke login voor "Mijn Menorah" dan vind je, na het inloggen, in de menubalk de menu optie Contact. Onder deze optie vind je dan het aanvraagformulier lidmaatschap. Ben je al lid dan is dit formulier overbodig geworden en niet zichtbaar.

    Lees hier meer over lidmaatschap.

Website

  • Ja, dan kan. Download de "Mijn Gemeente" app voor Android of iOS. Lees hier verder
  • Persoonlijke gegevens

  • Gebruik je persoonlijke logingegevens om in te loggen op "Mijn Menorah". Ga (navigeer) in het notificatie centrum (rechtsboven klik op je naam) en selecteer "Mijn gemeente". Klik op "Mijn profiel". Hiermee kom je op een overzicht met je gegevens en die van je gezin. Druk op de knop "Mijn Instellingen" (Tandwiel symbool "" naast uw naam). Je komt nu op een omgeving (met verschillende pagina's) waar je jouw persoonlijke gegevens kunt controleren en aanpassen. 

    Ben je gezinsbeheerder dan kan je op je profielpagina gezinsleden toevoegen en verwijderen. Ben je gezinsbeheerder dan zie je op de profielpagina van één van je gezinsleden ook de knop "Gezinslid bewerken", waarmee je persoonlijke gegevens van je gezinslid kunt aanpassen. 

    Een snelle manier om je gegevens van gezinsleden te bewerken kan via de optie "Mijn gezin". Deze optie vind je ook in het notificatie centrum rechtsboven in het menu onder uw naam.

  • Het wachtwoord wat je van ons krijgt is meestal moeilijk te onthouden. Dit wachtwoord kan je zelf eenvoudig wijzigen.

    Gebruik je persoonlijke logingegevens om in te loggen op "Mijn Menorah". Klik rechtsboven op je naam, en in het menu wat wordt getoond, verschijnt de optie "Wachtwoord wijzigen" (Zie afbeelding nr 1). Gebruik je de "Mijn gemeente" - app op je smartphone, dan vind je deze optie onder het hamburger-icoon (Zie afbeelding nr 2).

     

     

  • Ben je je wachtwoord vergeten, maar weet nog wel je gebruikersnaam én het emailadres waarmee jij bij ons geregistreerd staat? Dan kan je zelf eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen.

    Ga naar de website en klik in het menu op het - symbool. Vul de ontbrekende gegevens in onder het kopje Wachtwoord vergeten? Na het verzenden van deze gegevens ontvang je via email dan automatisch een nieuw wachtwoord.

    LET OP:

    • Weet je je gebruikersnaam niet meer? Deze is in de meeste gevallen opgebouwd uit de initialen van al je voornamen, gevolgd door een punt, gevolgd door je achternaam. Bijvoorbeeld: Daniel Johannes van Vliet heeft gebruikersnaam dj.vliet
    • Als je al bij ons geregistreerd bent en/of je ontvangt emails van Menorah, gebruik dan niet de optie "Verbind je met Menorah". Je bent namelijk al verbonden. Dit voorkomt dubbele registratie in de administratie

    Weet je je gebruikersnaam én/of het emailadres niet waarmee jij bij ons geregistreerd staat? Mail dan met Website beheer.

  • Ja dat kan, maar voordat we dieper ingaan hoe dat kan, eerst even het volgende:


    De website is beveiligd met een login en wachtwoord. Dat is logisch want achter de login zijn veel persoonlijke gegevens te vinden van gemeenteleden. Voordat je toegang krijgt tot deze persoonlijke gegevens moeten we zeker weten dat jij "jij" bent.

    Daarom is het een risico om je wachtwoord automatisch op te slaan op je laptop, mobiel of tablet. Want stel je verliest je mobiel of hij wordt gestolen, dan kan een onrechtmatig persoon gemakkelijk inloggen en kennis nemen van persoonlijke gegevens.


    Het automatisch opslaan van je login en wachtwoord voor de website wordt daarom alleen toegestaan, indien je mobiel, laptop of tablet zelf als apparaat is beveiligd met een wachtwoord, pin-code of vingerscan.

    Het onthouden van de login en wachtwoord wordt niet door de website geregeld, maar door het operating system van je mobiel, tablet of laptop. Er is daarom niet één methode of uitleg. Je moet bij instellingen op je apparaat vertellen hoe het moet omgaan met login gegevens. Die instelling is dan niet specifiek voor onze website, maar voor alle sites die je bezoekt waarvoor een login en wachtwoord nodig is. 

    Voor de drie meest gangbare operating systemen geven we hier een URL met meer informatie over de instellingen:

    LET OP: deze URL's kunnen wijzigen. Werken ze niet? Google dan eens met de de volgende zoekwoorden: "wachtwoorden beheren".

    TIP: Overweeg om je wachtwoord te wijzigen in een gemakkelijk te onthouden versie. Bijvoorbeeld een versleutelde variant op je favoriete bijbelboek: J0h@nne5. Uitleg hoe je je wachtwoord wijzigt, vind je bij de betreffende vraag en antwoord op deze pagina